Umjetnici pokreta su prepoznatljivi po svojim pokretima, u njima se zrcali težnja ka izričaju svijeta koji izrasta iz trenutka u kojem cvijeta njihov iskustveni svijet. Taj iskustveni svijet iz kojeg se rađa pokret plesača, antropološki sažeto, pronalazi svoja dva polazišta i to u umjetnikovim osjećajima za pokret i zvuk. Spajajući ta dva osjećaja sa osjećajem za ritam, on osjeća i vrijeme, onaj trenutak u kojem pokret uistinu postaje živuća arhitektura njegova tijela i sjedinjuje ga s prostorom u kojem pleše. Koreograf crta svoje misaone slike i na papiru nastaju kružnice, zakrivljeni trouglovi, kubusi, tetraederi, poliaederi, a plesač, nošen zvukovima melodije, pleše to nacrtano i dočarava nam višedimenzionalnost svoga utjelovljenog uma, svojim izričajem crta svoj unutanji svemir. Te slike koje gledamo na sceni teatra doista imaju perspektivu i prisjećaju nas na renesansnu umjetnost, a u plesačima prepoznajemo likove koje plesom predstavljaju. Promatrajući tijelo plesača, ono nam odaje svu svoju ljepotu, sve svoje proporcije i sklad.
Svaki čovjek krije u sebi uspavanog plesača, svoje pokrete, svoj način kretanja i mogućnost oblikovanja te čudesne energije koja nas od rođenja do smrti sjedinjuje sa univerzumom.
Predivan se osjećaj probudi u meni kada postajem svijedokom trenutka u kojem pacijent nakon dugotrajne borbe s osobnom Ja-maskom iznenada uspije podnijeti kritiku svog snažnog misaonog uma i osjeti ples svog srca i dozvoli svojoj duši da zapleše ritmom svjetlosne energije svoga unutarnjeg svemira. Nekad je to prasak, divlje pražnjenje nagomilanog bijesa, tuge ili straha, a nekad je to suptilan, jedva primjetni pokret ruke ili glave koji govori nježnije i potresnije od bilo kakvog verbalnog objašnjenja. Da, tada riječi nisu potrebne, tijelo progovori svojim suptilnim jezikom, tijelo taj čudesni sanjar u kojem se u tom sretnom trenutku naša duša sretna budi. Oni koji jednom spoznaju istinskog plesača u sebi, osjećaju da njihov pokret postaje metoda duhovnog rasta, energija kojom oblikuju svoju duhovnost. Probijajući pokretom unutarnje blokade i plešući iz srca dušom osjećamo svoje zatomljene mogućnosti i koračamo zvjezdanim stazama svog unutarnjeg svemira, lebdimo beskrajem svog unutarnjeg neba.
Idući put kada se pogledaš u ogledalo, samo pogledaj kako su ti uši priljubljene uz glavu; pogledaj liniju rasta kose; sjeti se svih koščica koje postoje u tvom ručnom zglobu. To je čudo, ples je slavljenje tog čuda, je misao velike plesačice Marthe Graham koju držim na zidu u ordinaciji.
"Energija srži je dostupna na svakoj razini terapijskog rada i ona pomaže klijentu da prođe kroz teške i bolne stupnjeve osobnog rasta. Klijent uči da drugi ljudi ne mogu pokrenuti njegovu energiju – on to sam čini. Drugi ljudi ga ne mogu prisiliti da nešto osjeća – osjećaji se javlju zbog njegovih osobnih percepcija. Drugi ljudi, uključujući i terapeuta, ga ne mogu integrirati – to je njegova zadaća. Pitanje «koja je moja životna zadaća?» istražuje čudesnost srži jer se jedinstvenost svake osobe očituje u njezinoj srži, a ne u vanjskoj osobnosti; u srži se ne nalaze samo pozitivne emocije, već i talenti uma, volje i tijela, urođeni darovi prirode. Vjerujem svom razvoju, svojim bivšim i sadašnjim klijentima te genijalnim umovima svih kultura i vremena, da postoji ujedinjavajući, stvaralački princip kojemu teže sva živa bića. Mnogi ga poštuju kao Boga. Ja ga poštujem kao boga koji živi u svakom ljudskom biću." poručuje nam dr. John Pierrakos otac terapije tijelom Core energetic, čovjek koji je u svoju metodu sjedinio Freudovo nesvijesno ONO i Reichovu bioenergiju.
Ljudsko tijelo je fontana svjetlosti, iskričavo kristalno zdanje u kojem se sjedunjuju sve energije univerzuma i plešu svoj vječni tango.
http://umijece-pokreta.blogspot.com/
http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=19244
http://dinaja.blog.hr/
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen