taj odbjegli titraj Kronosova oka skriven u dubini mene, u još uvijek nepoznatim širinama, u nepreglednim osjećajnim pustinjama blješti očima tuđim nevidljivo zdanje, čudesna zgrada sanjanih istina, kristalni dvorac umom zaboravljenih susreta, drhtava riznica puna lijepih sjećanja. Tu iza zrcala svijesti, u za druge nedohvatnim daljinama, rijeka života nečujno žubori, iskre kapljice kao ljubavno znanje, neizgovorene, tek naslućene tajne o kojima mi boginja u meni o vječnosti govori.

Donnerstag, 28. Oktober 2010

Varijacije na temu, agnije, ekstaze i inicijacija duše u izlogu snova.





Promatram ovu renesansnu fresku iz Florentinske galerije umijeća lijepe umjetnosti, vidim Morfeja i njegovu majku zaštićene zvjezdanim nebom univerzuma snova i osjećam snagu dobroga Boga koji u moje snove šalje samo lijepe slike. Sanjam, da još uvijek sanjam i ne želim se iz tog čudesnog sna probuditi. Budna se ponekad pitam od čega je satkano tkivo snova, s kojeg izvora, kojim stazama ono u naše duše ulazi.  Svjesno uranjam u tkivo drevnih snoviđenja i sanjam vrulju iz koje snovi izlaze. "Ja sam točka univeruma, mene prožima svijet i ja u sebi nosim cijeli svijet" čujem u žuboru misao drevnog filozofa koji je već onda, u vrijeme renesanse, vjerovao u snagu prostranstva čovjekova uma.  Slijedim njegove misli čitajući eseje u kojima je ostao vječni san duše njegovog univerzuma. Vidim sazviježđa kojima je lutao i biserje kojim je nizao nisku riječi u poetično šivo, sanjam njegov san i osjećam lahor njegovih misli u vrtlogu slika koje se iskre u oknima duše. Miluje me sunce njegova neba i sjedinjuje se srebrenkastim zrakama moje unutarnje lune u ples struna nečujne tek dušom osjetljive muzike kristalnih sfera snoviđenja. Morfeus me poziva na putovanje putevima nevidljih struna na kojima čujem korake boginje, čuvarice mjesečava hrama u kojem odsanjah djetinjstvo i mladost. Osluškujem glas Boga lijepih snova i rastačem se u zvjezdani prah iz kojeg sam sazdana i titrajući se sjedinjujem sa snovima, počinjem ih živjeti, uranjam u zvukove sonate ljubičaste boje i sjedinjujem se sa purpurom unutarnjeg neba. Sanjam i sanjajući uranjam u dubinu tog tajnovitog beskraja, slijedim bezbrojne zvjezdane staze, zaustavljam se na platformama čežnje, žudnje i želja, lepršam putevima malenih leptira, nestajem u krošnji drva spoznaje, osluškujem muziku osjetilnog druma i spoznajem da je univerzum čovjekova uma simfonijom boja osvijetljena spoznajna šuma. Čujem romor latica kozmičkih cvjetova, misaona rijeka tiho žubori, osjećanje osjećaja plamenim jezicima gori, podivljale emocije, nutarnjeg neba vranci kočiju punu tuge, nesreće i straha u rijeku zaborava odvalače, iz Mnemozine rijeke lijepa snoviđenja izranjaju i svjetlosne odore oblače. Sanjam iskrenje fontane sreće i veselja, vidim kristalne suze prohujalog vremena, u svakoj kapljici se zrcali jedna davna želja, iz njih mi se lica prijatelja smiju, u njima lijepa sijećanja tkivom novih snova vriju. Osjećam renesansu svijesti i zaustavljam se snena pred izlogom snova, u kojem su kao svjetleće figure poredane uspomene, svaka mi svojim plesom odaje tajnu svojega porijekla, svaka mi svojim osmijehom odaje snagu trenutka u kojem je, iz tkiva mog misaono- osjetilno- osjećajnog univerzuma, izronjena. Budim se na obroncima snova i zbilje, sonata ljubičastog svitanja me u svoj zagrljaj prima, šaputava svjetlost svjesti mi titranjem fotona odaje drevnu tajnu, izvor snova se u multidimenzionalnosti tvoga malog univerzuma krije.

"Umijeće svakodnevnog pokreta" Dijana Jelčić, Kapitol, Zagreb, 2006.
poglavlje "Izlog snova"str, 37.

Slika, Luca Giordano 1632- 1705.

http://umijece-pokreta.blogspot.com/
http://velika-gala-predstava.blogspot.com/
http://umijece-vremena.blogspot.com/

Keine Kommentare: