taj odbjegli titraj Kronosova oka skriven u dubini mene, u još uvijek nepoznatim širinama, u nepreglednim osjećajnim pustinjama blješti očima tuđim nevidljivo zdanje, čudesna zgrada sanjanih istina, kristalni dvorac umom zaboravljenih susreta, drhtava riznica puna lijepih sjećanja. Tu iza zrcala svijesti, u za druge nedohvatnim daljinama, rijeka života nečujno žubori, iskre kapljice kao ljubavno znanje, neizgovorene, tek naslućene tajne o kojima mi boginja u meni o vječnosti govori.

Sonntag, 31. Juli 2011

Život, osjećanja, ljubav, lepršanje leptira u trbuhu...






Pročitah mnoge knjige o neurofiziologiji svjesnosti, osjetih lepršanje leptira u tijelu, spoznaji, svijetu oko mene i naučih da je misao naše nutarnje sunce čijom toplinom rastapamo santu leda u kojoj se krije podsvijest. Povjerovah u tu tvrdnju znanosti i prepustih se intimnom eksperimenu. Zakoračih u galeriju svjesnosti i mislima prošetah  putevima utjelovljenog uma. Otkrih da se u dubini duše ogledaju slike proživljenih trenutaka, siluete emotivnih stanja, konture zlatnih obala na kojima uranjah u pijesak života i osjećah da sam tek zrno, tek djelić svekraja i svevremena. Uzavrelo nutarnje sunce se pretače u Venerino zlato i ucrtava mi staze ka svjetlosnoj planini u kojoj se krije blago praotaca. Otkrivam dobro čuvanu tajnu u dubini vulkanskog kamena. Pohlepa ubija ljubav, proždrljivost uzburkava vrenje duše boga vatre, spaljuje osjećaje, pretvara ih u smrtonosnu lavu koja svojim pepelom guši sreću. Zatvaram oči, prepuštam se postojanju u zenitu želja, opuštam se na žalu sjećanja i dozvoljavam uspomenama da kao zlaćana zrnca urnjaju u moždano tkivo i zlate nutarnje nebo novim istinama.  Zrcale se tuge i nesreće u obrisima novih osjećanja, postaju odživljene sjenke koje zatvaram u škrinju zaborava. Na stranicama knjige života ostaju samo zvjezdana slova istkana trenucima sanjane stvarnosti. Vječna ljubav grli moje strune i sklada rapsodiju srcozorja. Mlado jutro objavljuje rađanje ljepote i u klijetkama vremena razmiće guste sjenke neživljene tmine. Razbija krug duševne boli koji me obavijao tugaljivim sjećanjima i na Kairosovu vagu stavlja utege boja dušozorja. Sretna prolazim kroz vrata mog nutarnjeg svemira, oslobađam se tereta neživljenja, tkam zlaćanu nit ka srcu kozmosa i lebdim beskrajem kao ptica iznjedrena iz pepela. Bezdan mi se smiješi pogledom očiju boje sna, beskrajem jantarne ljepote. Slijećem na tisućljetnu hrid koja otvara svoju dušu i dokazuje mi da se u njenoj srži krije ključ kojim mogu otvoriti vrata godinama zaključanog srca. Osjetih lepršanje leptira u trbuhu i shvatih da srce nikada ne laže, srce prastare hridi se otvara i šapuće poeziju drevnih oceana i otkriva mi puteve ka vječnoj ljubavi. Slijedeći titraje srca, spiralnu dinamiku duše i vrtloženje spoznaje napisah knjigu o umijeću postojanja u zagrljaju vječnosti.

"Umijeće svakodnevnog pokreta" Dijana Jelčić, Kapitol, Zagreb, 2006.
poglavlje "Utjelovljeni um" str, 55.
citat
"primjer spoznaje prostora utjelovljenog uma pri zaljubljenosti je kada u trbuhu osjećamo let leptira, kada venama umjesto krvi protče šmpanjac, kada srce postaje veliko kao kuća u kojoj samo ljubav spava"....






Keine Kommentare: