taj odbjegli titraj Kronosova oka skriven u dubini mene, u još uvijek nepoznatim širinama, u nepreglednim osjećajnim pustinjama blješti očima tuđim nevidljivo zdanje, čudesna zgrada sanjanih istina, kristalni dvorac umom zaboravljenih susreta, drhtava riznica puna lijepih sjećanja. Tu iza zrcala svijesti, u za druge nedohvatnim daljinama, rijeka života nečujno žubori, iskre kapljice kao ljubavno znanje, neizgovorene, tek naslućene tajne o kojima mi boginja u meni o vječnosti govori.

Donnerstag, 19. Mai 2011

Krug u krugu kugle...









Malo djetinjstva koje se psuje,
previše prezira u svakoj riječi,
na dnu srca nekoliko zaborava:
kad li to bješe kraj svijeta?
Planeta oko vrata
bolesno sunce pred vratima,
stara pjesma koja šuti,
bol koja smatra sebe blagom.
Sve stvari veoma zadovoljne
i više od jednog bića, skoro sretnog.

Alain Bosquet

 


Bila sam u pustinji osjećaja, osjetih pješćanu oluju u duši, vidjeh Dalieve rastopljene satove, ranjeno sunce i raskomadane snove, a onda
 
Netko pokuca na prozor
Jeli to opet velika sumnja?
sklopih oči, osluškivah, tišinu.
Kucanje mi para uši,
a pred prozorom stoji Život,
život tako jednostavan i lijep
da mu se ne usuđujem približiti.
Bilo je to u vremenu poezije i oluje ruža,
u vremenu kada vjerovah da je život iza mene zatvorio krug
i prepustio me lutanju noćima bez snova.




Osjećala sam se kao lice sa Munhove slike. Krik sam pretvarala  u pjesme u koje sam uplitala svu tugu svog mladoga srca.

Rekli su mi da slaviš Bacchusa
kada je vrijeme za snove
rekli su da dočekuješ zoru
u parkovima ili pod mostovima.
Noćas sam te tražila
pod mostovima
Klošari su skrivali lica
i pružali ruke
Osjetih miris istrošene ljubavi
i dotaknuh jedne usnule oči.
Gorčina je prelazila u bol.
Sretoh tvoj pogled bez osmjeha,
a suze su mirisale tugom.
U tvojim rukama neka nepoznata kosa
Osjetih hladnoću na dlanovima
i prazninu iza mene
Rekli su mi da slaviš Bacchusa
kada je vrijeme za snove
a na stolu ispred mene leže krhotine čaše iz koje smo ispijali ljubav
i ruke iz nedovršenog zagrljaja
s dlanovima još punim
nedavnih dodira.




Tada netko pokuca na okno mog srca.
Otvorih oči.

Život tako jednostavan i lijep pruži dlanove i zatvori me u krug ljubavi.

Krug u krugu kugle postojanja, kojeg čine ljudske ruke, koji se širi svjetlosnim strujama unutarnjeg svemira i odupire se životnim olujama. U tom krugu svjetlosnom, u toj niski sreće, iskra se za iskru ljubavlju hvata čineći najčudesnija srcemsrcu zauvjek otvorena vrata. Iskrice se množe nježnim dodirima, snagom volje, željom i plamom prihvaćanja. Svjedočanstva svetoga grala što su oduvijek tekla vatrenim putevima tijela, purpurna rijeka ljudskih osjećaja koja sve zle misli pretvara u razumjevanja, sve uzroke tajne u milovanja srca. U tom krugu svetom se krije životna škola, u njemu se trenutak trenutku radosno smije, sjedinjuje snagu svih ljudskih misija u zanosni ples poezije. U čarobnom krugu u krugu kugle dlanovi se griju, sjedinjuju se sa svemirskim strujama i sretni prkose svim olujama u ljudskim dušama.

"Odakle dolazi ljepota" Dijana Jelčić- Starčević, Zagreb, 1987.





Keine Kommentare: