taj odbjegli titraj Kronosova oka skriven u dubini mene, u još uvijek nepoznatim širinama, u nepreglednim osjećajnim pustinjama blješti očima tuđim nevidljivo zdanje, čudesna zgrada sanjanih istina, kristalni dvorac umom zaboravljenih susreta, drhtava riznica puna lijepih sjećanja. Tu iza zrcala svijesti, u za druge nedohvatnim daljinama, rijeka života nečujno žubori, iskre kapljice kao ljubavno znanje, neizgovorene, tek naslućene tajne o kojima mi boginja u meni o vječnosti govori.

Montag, 22. November 2010

Varijacije na temu, agonije, ekstaze i inicijacija duše u šapatu, De te fabula narratur




Čovječe, ti si mjera svih stvari, o tebi se priča u ovoj priči.

Dorifor, Kopljonša je brončana skulptura mladog atlete, koja nam dočarava spiralnu dinamiku kristalnog vretena iznjedrenog iz vrtloga kozmičke zmije koja nas eonima grli svojim titrajima. Tom skulpturom je Poliklet želio u promatraču probuditi spoznaju za harmoniju pokreta koja proizlazi iz kozmičkog zakona, zakona zlatnog reza i spiralne dinamike čovjekove životne energije. Statua je izrasla iz dinamike Polikletovih osjećnja osjećaja, njegovog osluškivanja šaputavo titranje legendarnog kristalnog štapa koji se umnogostručen nalazi u svakom čovjeku. Dok je promatram u meni se budi osjećaj za ljepotu i sklad građe ljudskog tijela, pričinja mi se da na njoj vidim zagrljaj duše i tijela, zagrljaj energije i materije, tajnovito gnjezdo iz kojeg se rađaju kristali i sjednjuju sa spiralnom dinamikom univerzuma.
Da posjedujemo osjetilo kojim bi zaista gledali, slušali, mirisali ili dodirivali pokrete tijela, osjetili bi da nijedan pokret nije linearan, vidjeli bi da je spiralno - valovit, osluhnuli bi priču koju nam kristalni štap priča, čuli bi otpor zraka, mirisali prostor iz kojeg on izvire i dodirivali tragove koje za sobom ostavlja. Pošto ne posjedujemo to osjetilo probudimo u sebi svijest o trenutku, svijest o tom našem osobnom ovdje i sada, zamislimo spiralnu dinamiku misli, pokušajmo osjetit ritam svojih pokreta i slijedeći zlaćanu spiralu proizašlu iz zakona zlatnog reza spoznati trodimenzionalni prostor u kojem ritmički titraji naše životne energije oblikuju u nama i oko nas dimenziju našeg osobnog vremena, svjetlosni zagrljaj trenutka svjesne spoznaje. Spiralnu dinamiku objašnjavamo činjenicom da svaka prostorna jedinica posjeduje uvijek dva pola, koji se pokretom međusobno nadopunjuju. Tu pojavu srećemo u prirodi. Magnetsko polje sa sjevernim i južnim polom, električno polje sa minus i plus polom, stvaranje oblaka sa ciklonom i anticiklonom, atomi s protonima i elektronima, čovjek sa unutarnjom i vanjskom stranom svojih udova te ljevom i desnom stranom tijela, zagrljaj suprotnosti u nama, anima i animus u duši, muško ženski princip u mudrosti svjesnosti, svjetlosni zagrljaj spoznaje.





To je vječna dinamična simetrija u prirodi, vječna vrtnja kristalnog vretena, koju su  Kinezi u svojoj filozofiji, nazvali yin i yang, međusobno djelovanje ta dva suprotna pola postojanja, izvor iz kojeg izvire Tao znanosti i Chi, životna energija. Po principu spiralnog gibanja nastaje dinamika pokreta tijela i uspostavlja se unutarnja i vanjska dinamička ravnoteža čovjekovog postojanja u svijetu u kojem živi.
Proučavanjem anatomije pokreta spoznajemo činjenicu koje, u svakodnevnom životu, nismo svjesni. Svaki, pa i najmanji pokret našeg tijela izranja iz zagrljaja duše i materije, iz vrtloga kristalnog vretena i širi se po principu spiralno- valne dinamike. Pri svakom pokretu unutar zgloba iz kojeg on kreće je, pored sastavnice jednostavno spoznatljivog savijanja i ispružanja zgloba, uključena i sastavnica rotacije zglobnih dijelova, a u vremenu trajanja pokreta i sastavnica ritma njegovog izvođenja. Prema tome naše psihičko, duševno i fizičko djelovanje u svakodnevnom životu proizlazi iz zagrljaja energije i materije, iz spiralne dinamike svih naših tjelesnih ustrojstava. Da bi stvarno to spoznali i u sebi probudili svijest o tijelu, duši i pokretu moramo si stvarati prostorne, misaone slike pojedinih dijelova tijela.
Zbog spoznaje skladnog sjedinjenja duše, tijela i pokreta sa prostorom to bi trebale biti slike kristalnih kugli u koje ćemo smještati glavu i vrat, ramena s rukama, kralježnicu i prsni koš, zdjelicu i kukove s nogama. Zamislimo zlatnu spiralu, slijedimo njen dinamički put po zakonu zlatnoga reza po kojem je naše tijelo građeno. Krajnju točku, za nas vidljive i izračunljive zlatne spirale nazivamo oči Božje. Zamislimo tu zadnju točku kao vrelo iz kojeg izviru naši pokreti, kao vrelo iz kojeg izvire kristalno vreteno iz kojeg se šire pokreti našim tijelom. Takvih kristalnih vretena ima mnogo u nama, svaki zglob je vrulja u sredini kristalne kugle. Zaronimo li u taj izvor tada osjećamo da u zglobu vlada dinamička ravnoteža i da je zglob izvor spiralne dinamike, kojom pokret dalje usavrašva sklad prostora zgloba, a time i harmoniju u prostorima duše i tijela i na koncu harmoniju našeg postojanja u univerzumu.  Svijest o pokretu nije statična slika tijela u pokretu, nego je to proces koji se razvija šaputanjem kristalnog vretena, dinamikom naših misli i osjećaja. Gibanje nije ni trenutačno ni prolazno stanje materije, nego je njena jedina stvarnost. Mi nemamo osjetila za osjećanje materije, mi ne osjećamo kožu, ne osjećamo mišiće, ne osjećamo kosti, mi osjećamo tijelo kroz ritam i dinamiku titraja kozmičke energije, dakle vječnih pokreta unutar tijela.

"Umijeće svakodnevnog pokreta" Dijana Jelčić, kapitol, Zagreb, 2006.
poglavlje, "Zlatni rez" str, 33.
poglavlje, "Svijest o umijeću pokreta" str, 143,
poglavlje "Spiralna dinamika" str, 145.

http://zlatni-rez.blogspot.com/
http://umijece-pokreta.blogspot.com/
http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=29094

Keine Kommentare: