taj odbjegli titraj Kronosova oka skriven u dubini mene, u još uvijek nepoznatim širinama, u nepreglednim osjećajnim pustinjama blješti očima tuđim nevidljivo zdanje, čudesna zgrada sanjanih istina, kristalni dvorac umom zaboravljenih susreta, drhtava riznica puna lijepih sjećanja. Tu iza zrcala svijesti, u za druge nedohvatnim daljinama, rijeka života nečujno žubori, iskre kapljice kao ljubavno znanje, neizgovorene, tek naslućene tajne o kojima mi boginja u meni o vječnosti govori.

Sonntag, 14. November 2010

Varijacije na temu, agonije, ekstaze i inicijacija duše na gozbi bogova.





U našoj glavi se odigrava velika svečana predstava koju nazivamo život i ne spoznavajući to često postajemo statisti u vlastitom življenju. Živeći u demokraciji mi vjerujemo da imamo slobodu mišljenja, ali sami sebi oduzimamo dio tog blaga koje nam je podarila majka priroda. Dobra misao, kreativna misao, misao puna kristalića sreće je lijek protiv nesretnih i bolnih stanja našega tijela, ona nas usmjerava i brani od nas samih.
Pokret je najkompliciraniji oblik mišljenja. Njegovo umijeće proizlazi iz naših sjećanja pomnoženo s brzinom naših misli. Uronimo u svijet znanja, oživimo slike iz galerije pamćenja i lijepih uspomena, probudimo ono sretno djete u sebi, djete koje je znalo sanjati život i vjerovalo da postoji dobri anđeo koji bdije nad njegovim životom. Giordano Bruno je na kraju renesanse iz mita o Diani i Aktaionu razvio svoju filozofiju univerzuma i svjesne spoznaje. Antonio Damasio je počevši sa Deskartesovom filozofijom razvio znanost o osjećajima, dotičući se Spinose i njegove supstance sa dva atributa znanstveno objasnio prelaženje emocija u osjećaje. Švicarski suvremeni fizičar Bruno Binggeli je, slijedeći Danteovo putovanje kroz pakao, čistilište i raj pokušao razjasniti važnost Primum mobile, prvog pokreta onog trenutak iz kojeg je sve na ovome svijetu kasnije nastalo.
Da vas pozovem na gledanje futurističkih filmova vjerovatno bi mi više vjerovali jer mnogi od vas žive samo za budućnost. Futuristički filmovi izrastaju iz znanosti koja se u našem vremenu širi nevjerojatnom brzinom. U odabranim umovima frcaju ideje, koje oni pretvaraju u eksperimente i nude nam uvijek nova rješenja. Teleportacija još uvijek nije ostvarena u svakodnevnom život ali gledajući je u filmu mi vjerujemo da je protagonist prošao kroz zid i u isto vrijeme bio i tu i tamo.
Zar se to isto nije događalo u vremenu kada su bogovi hodali zemljom? Oni su uz bljesak munje ili tutnjanje oblaka dolazili i odlazili, osvećivali se ili bili dobri. Olimp je s vremenom bio zamjenjen rajem, a danas nam znanost pokušava dokazati da se raj nalazi upravo u našem trenutku u one tri sekunde treptaja oka.
Mi živimo u vremenu koje nije stvorilo nove bogove, ostala su nam samo sjećanja i zato ja pokušavam vizualizirati moja razmišljanja, svoje sposobnosti pretvoriti u misaone slike onih bogova koji mi se sviđaju i u koje imam povjerenja. Kada stojim na pozornici života osjećam u sebi Dianu, Dionisija, Atenu, Minervu, Merkura, Sofiju, Erosa, Afroditu i uz Kairosa oni se smjenjuju i preobražavaju moja stanja u svijest o njima.
Ovisno o situaciji u kojoj se nalazite, probudite u sebi onog boga koji je izrastao iz takvih situacija, izmješajte rimske i grčke mitove, postanite čuvarica svoga zvanja, smirena Minerva, lukavi kao Merkur, mudri kao Atena, dozvolite Sofiji da u vama pali svijetlo spoznaje, Erosu i Afroditi da vam pričaju o ljubavi. U mom malom svemiru je Artemida, boginja lova i mjesečeva sjaja čuvarica mojih osjećanja, vodičica moje duše bibliotekom spavajućih knjiga, božanska snaga koja me svojim zagrljajem uvodi u kristalni zamak svijesti, zlaćana spirala koja me uvijek spretno izvodi iz labirinta zrcala u kojem se ponekada izgubim.
Postanite sudionik gozbe bogova, ali ne dozvolite samo svom misaonom umu, velikom Zeusu da vlada vašim tijelom. Zeus je po mitu rodio Dionisija, boga veselja i radosti, dozvolite im da zajedno ovladaju vama. Aretmida i Dionisije sjedinjuju u meni animu i animusa, slave alkemijsko vjenčanje i prate ma na mojim putovanjima ka izvoru iz kojeg ističe čudesna energija, treperavo osjećanje osjećaja ljubavi.

Tekst je samo jedan mali isječak iz utopijskih priča "Umijeće vremena". U tom malom zborniku satkanom od vizija i snova me Artemida, boginja lova i mjeseca i Dionisije, bog veselja vode kroz univerzum, zaustavljaju me na postajama svijesti, svojim glasom me podučavaju životu, odaju mi kozmičke tajne, bdiju nad mojom usnulom dušom, sjedinjuju me sa vrtlogom nebeskog vretena i spiralnom dinamikom božjeg zakona.

Slika, Max Ernst.

http://umijece-vremena.blogspot.com/
http://velika-gala-predstava.blogspot.com/
http://misaone-slike.blogspot.com/
http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=7884

Keine Kommentare: