taj odbjegli titraj Kronosova oka skriven u dubini mene, u još uvijek nepoznatim širinama, u nepreglednim osjećajnim pustinjama blješti očima tuđim nevidljivo zdanje, čudesna zgrada sanjanih istina, kristalni dvorac umom zaboravljenih susreta, drhtava riznica puna lijepih sjećanja. Tu iza zrcala svijesti, u za druge nedohvatnim daljinama, rijeka života nečujno žubori, iskre kapljice kao ljubavno znanje, neizgovorene, tek naslućene tajne o kojima mi boginja u meni o vječnosti govori.

Montag, 22. November 2010

Varijacije na temu, agonije, ekstaze i inicijacija duše i vizualiziranje kinetičke energije.






Misao, osjećaji i svjesnost o duši i tijelu proizlaze iz pokreta, vječnog titranja bioenergije, naše životne energije koja svoj izvor ima u nedohvatnim daljinama univerzuma, u vjećnim titrajima nebeskog vretena, u bezvremenom plesu struna kozmičke energije. Vizije, misaone slike, koje pamtimo, su produkt njenog vječnog titranja u nama, životna energija sama slika te čudesne slike i prelazeći u kinetičku energiju njedri pokrete u nama. Kada životna energija poprimi oblik osjetilnosti mi osjećamo bol, mirise, okuse, čujemo zvukove, a kada poprimi oblik osjećajnosti onda osjećamo tugu, sreću, radost, veselje. Pokušajmo stvoriti misaonu sliku same životne energije, vizualizirajmo osjećanje osjećaja našeg pokreta.




Zamislite da koračate asfaltom i vaš korak se sljubljuje s njim, pretvara asfalt u rijeku koja sobom nosi korak, postaje put svile, a tijelo u prostoru ulice postaje lepršavi leptir koji ostavlja svilenkasti trag koraka. Hodajući pokušajmo osjetiti kinesferu, auru, prostor koji svakim svojim pokretom stvaramo oko sebe, a ona nas prati i mijenja svoj oblik svakim našim korakom, sjedinjujući u sebi dušu, tijelo i pokret. Kinesfera, aura je nestabilna i promjenjiva, ali uvijek uz nas. Ona nas brani od vanjskin uticaja kao što sfera brani našu plavu planetu od neželjenih uticaja iz univerzuma. Svaki novi korak je novi poticaj, uvijek nestabilnost koja teži stabilnosti i pri tome ne ostvaruje apsolutni nego uvjek nestajući i nastajući prostor naše aure, uvijek novu vrtnju našeg kristalnog vretena. Heraklitove riječi PANTA REI se tom spoznajom potvrđuju. U nama i u svijetu u kojem živimo stalna je samo vječna promjena.


Kinetička energija, iz koje proizlazi i naša misao o njoj, je samo prolazno stanje, trenutak, treptaj oka, zlatni rez u našem svjesnom postojanju. Mi možemo misliti tijelo u pokretu, ali to nije dugotrajna misao nego proces razmišljanja o njemu, tijek misli koje, kao pokretne slike, stvaraju igrani film naših koraka. Jedan naš korak na asfaltu koji smo zamislili kao rijeku je samo trenutak, djelić cjelokupnog hoda, koji najavljuje drugi korak i pretvara se u energiju našeg hodanja. To je energija koja, ni u jednom ljudskom jeziku, nije našla svoj istinski izraz jer još uvijek, ni u jednom ljudskom tijelu, nije pronađena spona koja bi korak i jezik povezivala. Postoji samo dinamička spirala koja nas povezuje sa sferom grada kojim šetamo i mi smo svijesni svog hodanja. Pokušajmo u našem utjelovljenom umu pronaći neke još neotkrivene puteve po kojma bi osjetili zvukove pokreta u sebi. Tonovi koje čujemo u sebi i neposredno uz sebe nastaju posredstvom spiralne dinamike i istovremenim preobražavanjem životne energije u osjetilnu, mi čujemo zvuk. Disanje, smijeh, plač, izgovorena riječ, svi šumovi i zvukovi našega tijela izviru iz osnovnog vrela, vrela iz kojeg izviru titraji naše životne energije. Vrulja vrije i za nas nečujno žubori potokom, ključa rijekom, i u velikoj delti onog nedohvatljivog u nama sljubljuje se s oceanom našega života.
Jednom poželjeh čuti tonove koraka, ne one vanjske koje čuje svatko kada potpetica dotakne asfalt nego unutanju glazbu, simfoniju njegovog nastajanja u meni. Uspoređujem taj proces sa tonovima koje čujem kada morski valovi udaraju o hridi. Vidim spiralu u kojoj nestaje zadnji val, spiralu iz koje se more ponovo širi i šumi i vrije u isto vrijeme. Želim čuti kako zvuči način nastajanja spiralne dinamike unutar moje aure. Kakvi su tonovi ramena kada se ruke njišu u hodu, a koje tonove proizvode kukovi i koljena kada ubrzam korak i kada ga ponovo usporavam. Pitam se sudjeluje li ta za mene nečujna muzika u stvaranju simfonije univerzuma koju čuju samo anđeli.




Misao je ponekad okrutna u svom nastajanju i svojoj dinamici. Svojom prevrtljivošću nas često iskljućuje iz samog procesa njenog nastajanja. Nečujna i nijema, misao prelazi u sliku koju pamtimo, ali nam nedozvoljava da je čujemo. Pokušajmo je zaustaviti u trenutku i osjetiti romor njenog nastajanja. Tada otkrivamo svoju unutarnju gluhoću. Sjetimo se Bethovena. Gluhi slušaju očima i dodirom, čuju emocionalnim umom. Pokušajmo naučiti slušati drugačije, pokušajmo probuditi sinesteziju u svojoj samoosjetilnosti i samoosjećajnosti. Tada čujemo kristalno jasnu ljepotu izvora pokreta u sebi. Bjelina njegovih kapljica vibrira cijelim tijelom i mi čujemo plavetnilo žubora potoka, kobaltno ključanje rijeke i čujem tišinu delte koja prelazi u modre šumove beskrajnog mora i odjednom osjećamo lakoću koraka.




Kinetička energija u nama je obojena duginim bojama. Pokušajmo slušati boje. Svijesnim uključivanjem osjetila vida možemo čuti zvukove onog inače nečujnog u nama. Naša aura je puna boja koje tada čujemo i ritam naših koraka u asfaltu slijedi plavetnilo žubora potoka njegovog nastajanja, trčimo po taktu kobaltno plavog ključanja rijeke, usporavamo hod tišinom delte i modrom bojom šumova mora. Čujemo boje u sebi i prisjećamo se tonova Gerschwinove "Rapsodije u plavom".
Ritam naših koraka se mjenja, na izvoru plavetnilom ozvučena rapsodija određuje dinamiku kinetičke energije i doista pretvara naš hod u ples na asfaltu. Tada nam odjenom postaje jasno da smo po zakonima prirode izrasli u čovjeka, to čudesno svijesno živo biće, biće koje u sebi nosi cijeli svijet. Kao u kaleidoskopu u nama titra energija snagom spiralne dinamike i potvrđuju se zakoni kvantne fizike sa zakonom zlatnoga reza, mi postajemo svijesni našeg postojanju u Božjem snu i osjećamo da je cjelina više od zbroja njegovih djelova jer svaki njen djelić posjeduje sve karakteristike cjeline.


"Umijeće svakodnevnog pokreta" Dijana Jelčić, kapitol, Zagreb, 2006.
poglavlje, "Zlatni rez" str, 33.
poglavlje "Misaone slike" str, 103.
poglavlje, "Svijest o umijeću pokreta" str, 143.
poglavlje "Spiralna dinamika" str, 145.

Slike, Freydoom Rassouli, Salvatore Dali- art, Gilbert Williams.


http://zlatni-rez.blogspot.com/
http://umijece-pokreta.blogspot.com/
http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=29094

Keine Kommentare: