taj odbjegli titraj Kronosova oka skriven u dubini mene, u još uvijek nepoznatim širinama, u nepreglednim osjećajnim pustinjama blješti očima tuđim nevidljivo zdanje, čudesna zgrada sanjanih istina, kristalni dvorac umom zaboravljenih susreta, drhtava riznica puna lijepih sjećanja. Tu iza zrcala svijesti, u za druge nedohvatnim daljinama, rijeka života nečujno žubori, iskre kapljice kao ljubavno znanje, neizgovorene, tek naslućene tajne o kojima mi boginja u meni o vječnosti govori.

Montag, 6. Juni 2011

Only love...






U tvom zagrljaju gledah u nebo očima djeteta koje se gubilo u obamanama nekog nametnutog mu vjerovanja. Usnama si brisao tragove svete vode, kapljice kojima su me pri krštenju poškropili i oduzeli mi pravo odabira. U sebi sam nosila tajnu meni samoj nedostupačnu, a ti si ljubeći me tkao koprenu oko srca koje se gušilo u sumnjama. Željala sam tvom imenu darovati budućnost dozvolivši plimi strasti da oplahne pupoljke života, ali osjetih treperenje makova u maju, grč zemlje i osvetu neba. Na purpurnoj livadi mrtvih snova dozvolih tvom očinstvu da odsanja san bez mene. Na međi opčinjenosti i straha poželjeh učiniti još jedan korak, ali korijenje me čvrsto vezivalo za koljevku iz koje sam iznjedrena. Kratkotrajna čarolija je nestala kao mjehurić od sapunice, gubila se u vrtloženju nekog nepoznatog osjećaja u srcu i okusa razočarenja u duši. U riznici uspomena je ostala niska od trinaest crnih bisera, znamenje godina u kojima sam uvijek čekala bolji trenutak. Umorna od borbe između žudnje i samozataje uronih u osamljenost da odživim pokoru zbog grijeha koji učinih i tebi i sebi. Pronašla sam kutak svemira u kojem odbolovah nezrelost i nesposobnost da ljubavi darujem šansu rađanja. Sklupčana u zavjetrini sna promatrah kako se smjenjuju godišnja doba, kako pejsaž mijenja odore, kao laste dolaze, savijaju gnjezda, daruju prirodi nove živote i odlaze put juga. Osamljenost je polako postajala samoća u kojoj sam čekala da procvjetaju mendule u perivoju sna, da u jednom nepokretnom nedeljnom jutru ostanem u postelji satkanoj od maslinova drveta i osjetim želju da nedelja nikada ne prođe. U zenitu jednog vrelog ljetnog dana, u kupeu vlaka koji me je nosio ka jugu iz očiju boje sna izroniše sjećanja na susret dvoje djece na prašnjavom peronu jedne male željezničke stanice. Odakle dolazi voda? upitah. Iz zemlje, odgovorio je. U rukama sam držala knjigu "Herojski zanosi" koju mi je pokazao galeb na trgu knjiga.  Proročanstvo davno preminulog poete se obistinilo. Držat će u ruci baš ovu knjigu i ja ću znati da je to ona, šapnuo je čovjek očiju boje sna. To je bio trenutak u kojem pronađoh ključ za otvaranje škrinje u kojoj se krila ljepota.

"Odakle dolazi ljepota" Dijana Jelčić- Starčević, Zagreb, 1987.




Keine Kommentare: