taj odbjegli titraj Kronosova oka skriven u dubini mene, u još uvijek nepoznatim širinama, u nepreglednim osjećajnim pustinjama blješti očima tuđim nevidljivo zdanje, čudesna zgrada sanjanih istina, kristalni dvorac umom zaboravljenih susreta, drhtava riznica puna lijepih sjećanja. Tu iza zrcala svijesti, u za druge nedohvatnim daljinama, rijeka života nečujno žubori, iskre kapljice kao ljubavno znanje, neizgovorene, tek naslućene tajne o kojima mi boginja u meni o vječnosti govori.

Donnerstag, 16. Juni 2011

Tišina i ništa više...





Malo djetinjstva koje se psuje,
previše prezira u svakoj riječi,
na dnu srca nekoliko zaborava:
kad li to bješe kraj svijeta?
Planeta oko vrata
bolesno sunce pred vratima,
stara pjesma koja šuti,
bol koja smatra sebe blagom.
Sve stvari veoma zadovoljne
i više od jednog bića,
skoro sretnog.

Alain Bosquet




Netko je pokucao na prozor. Zaustavih dah, osluhnuh. Tišina i ništa više, tišina u meni i oko mene. Jeli to opet velika sumnja? Sklopih oči, osluškujem tišinu. Kucanje mi para uši, a pred prozorom stoji Život, život tako jednostavan i lijep da mu se ne usudim približiti. To je bilo u vremenu koje nazivam vremenom poezije i oluje ruža, u vremenu kada sam vjerovala da je život iza mene zatvorio krug i pustio me da lutam noćima bez snova. Počela sam pisati pjesmice u koje sam uplitala svu tugu svog tada mladoga srca. Lutala sam zaobilaznim putevima, zaustavljala se na platformama tramvaja gdje vjetar mrsi kosu i donosi miris šljunka, a pored mene su nicali bulevari i metroi u kojima nije bilo  vremena za čežnju. Osluškujem violine na mjesečini dok oko mene tutnji život i blješte neoni. Rekli su mi da slaviš Bacchusa kada je vrijeme za snove, rekli su da dočekuješ zoru u parkovima ili pod mostovima. Uronih u sjećanja, i potražih te u uspomenama. Blijeda slika zadrhti tugom. Klošari su skrivali lica i pružali ruke. Osjetih miris istrošene ljubavi i dotaknuh jedne usnule oči. Gorčina je prelazila u bol. Sretoh tvoj pogled bez osmjeha,  a suze su mirisale na vino. U tvojim rukama neka nepoznata kosa. Osjetih hladnoću na dlanovima i prazninu iza mene. Rekli su mi da slaviš Bacchusa kada je vrijeme za snove, da brišeš tragove dosadašnjih istina  i ja te potražih u snovima. Na stolu leže krhotine kaleža iz kojeg smo ispijali ljubav i ruke iz nedovršenog zagrljaja s dlanovima još punim nedavnih dodira. Vani se netko smije grohotno i zlobno. Željena tišina puca, razbija toplinu, mrvi vjerovanja i ja zaustavih snove da ne pukne i zadnja čaša vjerovanja. Tada netko pokuca na okno srca. Otvorih oči. Život tako jednostavan i lijep, svjetlosni zagrljaj neba, Ouroboros pokrenu skoro zaustavljeni vrtlog preslice sudbine, prošlost nestade u svilenkastim nitima vremena, u treptaju oka zaiskri zvjezdani prah, u pogledu boje sna zatreperiše kapljice sreće i pjenušava radost zatvori oko mene krug ljubavi.

"Odakle dolazi ljepota" Dijana Jelčić- Starčević, Zagreb, 1987.

http://www.magicus.info/pr2.php?id=46640






Keine Kommentare: